2012. december 20., csütörtök

Karácsonyi aprók 2.

Azt gondoltam, már nem fogok több aprósütit készíteni. De ma reggel a kezembe került egy több évvel ezelőtti karácsonyi receptes újság, és megláttam benne egy linzerszívet, félig csokiba mártva, kis kandírozott narancshéjjal díszítve.
És akkor ebéd után begyúrtam egy adag linzert. Nézelődtem mit lehetne még ebből a tésztából. Így lett linzi koszorú és aprósüti csokival és kadírozott narancshéjjal díszítve.

Linzer
 
 
 
Hozzávalók:
 
  • 500 g liszt
  • 250 dkg margarin
  • 80 g zsír
  • 167 g porcukor
  • 1 vaníliás cukor/1 tk. vanília aroma
  • 1 tojás sárgája
A tésztához a lisztben elmorzsolom a margarint, majd szépen összegyúrmázom egynemű tésztává.
1 órára beteszem a hűtőbe, majd lisztezett deszkán kb. 2 mm vastagra nyújtom. Szaggatom, sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokon náhány perc alatt rózsaszínre sütöm.
Mikor kihűlt lekvárral megkenem a nagy korongokat, majd ráfektetem a lyukas korongot. Porcukorral megszórom, és egy napra elrakom puhulgatni. (aztán meg eldugom, hogy maradjon mág karácsony körülre is :) )
 
A tészta 1/3-ad részéből készítettem a formákat, mire kihűlt kb. 9 dkg csokit olvasztottam 6 dkg margarinnal és 4 ek. étolajjal. Megkentem, rácsorgattam, pöttyöztem, stb. Díszítettem kandírozott narancshéjjal és színes tortadarával.
 
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése