2012. december 7., péntek

Mi legyen holnap Andris ebédje?

A gyerekek mostanában rákaptak a vajas kiflire. És mivel nem tudom kiszámolni mennyi fogy, így 1-2 darab maradt minden este. Hát akkor itt volt az ideje annak, hogy olyat készítsek amit nem szoktam, mert Andrison kívül a mákot senki sem szereti. Ígyhát jött a mákos guba. Végeztem némi előtanulmányt, s miután átverekedtem magam mindenféle meggyes és mascarpone-s verziókon maradtam nagyjából az eredetinél, kicsit megbolondítva. Már amennyire ez bolondítás. Mert mint mondtam , magam kb. egy alkalommal készítettem eddig...


Mákos guba a lá Takácsné

Hozzávalók:

  • 7 db szikkadt kifli
  • 1 l tej
  • 3 tojás sárgája
  • 4 ek. cukor
  • 5 dkg vaj
  • 10-12 dkg darált mák+3 ek cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 tojás fehérje
  • kb. 15 dkg baracklekvár
A kifliket felkarikázzuk. Elkészítjük a "szöttyöt". A tojássárgákat cukorral elkeverjük, felöntjük a tejjel és felfőzzük. Nem kell felforralni, csak jól forrósítsuk fel. A kiflikarikákat egy nagy tálba rakjuk, meglocsoljuk a forró tojássárgás tejjel, és hagyjuk állni 6-8 percig. A mákot összekeverjük a cukorral, egy citrom reszelt héjával.
Kivajazunk egy jénait/tepsit és szemre 3 részre osztjuk az ázott kiflit. Egy harmadot beleterítünk a tálba, rátesszük a cukrozott mák felét. Jön rá a következő harmad kifli, a mák másik fele, majd kiflivel zárjuk. Ha marad még a tejes-tojásos folyadékból a tálban, azt is ráöntjük a tepsi tartalmára. 180 fokra előmelegített sütőbetoljuk és kb. 20 perc alatt megsütjük. Közben felverjük a tojásfehérjét 2 ek cukorral, s mikor kemény a hab, belekeverünk 3 ek. lekvárt. Mikor megsült a guba, kivesszük a sütőből, a tetejét lekenjük lekvárral, rátesszük a habot és pár percre visszatoljuk a sütőbe,míg szép barna nem lesz a hab.


 
 
 
 És íme, felvágva:
 

 
Mivel, mint mondtam, nálunk nincs mákrajongók klubja, bevitte Andris a munkahelyre ebédre, s a kollégákat is megkínálta. A lekváros trükkel jól megkevertem a kollégákat, hogy akkor ez most mi? Szóval, ez nem máglyarakás, mert nincs benne alma. És a máglyarakásban nincs mák :) hát talán összeházasítottam a kettőt sokak örömére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése