2013. május 6., hétfő

Rakott zöldségek medvehagymásan

Előfordul, hogy az egyik magyar élelmiszerlánc étterméből hozok ebédet. Hiába, nekem is 24 órából áll egy nap, s néha nem fér bele a főzőcske. Másrészt, lehet, hogy ott is a hétköznapi, egyszerű ételek vannak többségben, de vannak úgynevezett prémium ételek is (ilyen volt múltkorában a tűzdelt pulykamell batátapürével. Isteni puha és fokhagymás volt a hús és a batátapüré nekem igencsak ízlett).
Hát ez az étel nem prémiumkategória, de nekem újdonság erejével hatott. Megpróbáltam itthon rekonstruálni. Hát, a húshoz kicsit erőteljesebb füstölt íz nem árt!

Rakott zöldségek medvehagymásan

-3/4-ed bögre rizs
-0,5 kg darált hús
-5-8 dkg császárszalonna
-1 fej vöröshagyma
-3 gerezd fokhagyma
-1 cs. brokkolis mix (vagy kb. fél kiló vegyes zöldség ízlés szerint
-1 nagyobb cukkini (kb. 25 dkg)
-1 nagy telföl
-1 dl tejszín
-1 kisebb csokor medvehagyma

A cukkinit meghámozom, kb. 2 mm-es karikákra vágom, besózom és hagyom állni.
A rizst elkészítem párolt rizsnek.
A vegyes zöldségeket megpárolom.
A vöröshagymát felkockázom, a császárszalonnát apró darabkákra vágom és együtt megpirítom őket. Ráteszem a darált húst, és addig pirítom, míg ki nem fehéredik. Ekkor sózom, borsozom, és hozzákeverem a zúzott fokhagymát. Készre párolom a ragut.
A tejfölt elkeverem a tejszínnel és kevés sóval. A medvehagymát apróra vágom.
A rizst és a húst összekeverem.

A tepsi aljára rakosgatom a cukkinikarikákat, ráteszem a rizses-húst, a tetejére a párolt zöldséget. Rászórom a medvehagymát, a tetejére rakom a tejfölös keveréket, és meghintem szárított kaporral (nem sokkal, csak a dekoráció miatt, szóval el is hagyható).
200 fokos sütőben kb.20-25 perc alatt átsütöm.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése