2013. szeptember 29., vasárnap

Gyümölcsökkel sült hús




Hús az ősz gyümölcseivel

Hozzávalók:
-0,5 kg csirkemell (egy átlagos méretű csirkemell darab)
-2 ek vaj
-liszt
-gyümölcsök ízlés szerinti mennyiségben és összetételben (én most 2 körtét, 2 almát és 2 szem szilvát használtam)
-2 dl fehérbor (én ehhez félédes sárga muskotályt használtam)
-só, bors
-1 ek. cukor

A csirkemellet szeletekre vágtam, sóztam, borsoztam. A gyümölcsöket megtisztítottam, felszeleteltem.
A hússzeleteket lisztbe forgattam, majd kevés forró olajon elősütöttem. Az elősütött szeleteket tűzálló edénybe (vagy tepsibe) fektetem.
A serpenyőt, amiben elősütöttem a húst, lehúzom a tűzről, beleöntöm a bort, visszateszem tűzre, forralok rajta egyet, beleteszem a felszelt gyümölcsöket, egy ek. cukrot, és pár percig nagy lángon pirítom (párolom).
A tepsiben lévő húsra teszem a megpárolt gyümölcsöket, kockázok a tetejére kb. 2 ek. vajat és 170-180 fokosra előmelegített sütőbe tolom kb. 20 percre.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése