2011. február 8., kedd

Az utóbbi napok termése 2.

Vasárnap egyből kettő ebédet főztem. Pontosabban a vasárnapi ebéd előkészülete volt a hétfőinek. Vagyis: maradékfelhasználás. Vasárnap sertéspörköltet készítettem nokedlivel, a maradék pörköltet pedig hétfőn használtam fel húsos palacsintának gombás szósszal sütve.

Húsos palacsinta gombás szósszal  csőben sütve
Hozzávalók:

  • kb. fél kiló húsból pörkölt
  • 2 ek tejföl
  • 1 ek liszt
  • kb. 12 db sós/ízesítetlen palacsinta
  • 35 dkg gonmba apróra vágva
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 dl tejföl
  • 2  ek. liszt
  • só, bors
  • csipet szárított kakukkfű
  • fél cs. petrezselyemzöld apróra vágva
  • 5-10 dkg reszelt sajt

Szóval, fogtam a maradék pörköltet, felmelegítettem és barbár de időtakarékos módon botmixerrel pépesítettem, majd belekevertem 1 ek lisztből és 2 ek tejfölből készült habarást. Ha kicsit ízetlenebbnek érezzük lehet bele tenni 1 kiskanál darált paprikát (édes anna) Ez lesz a töltelék, olyan puding sűrűségű. Ha több idő van rá,akkor darálni jobb a pörköltet.
Elkészítjük a szószt. A vöröshagymát megtisztítjuk, apró kockákra vágjuk, megpirítjuk és rátesszük a  gombát. Sózzuk, fűszerezzük, kb. 1 deci vízzel felengedjük és 10 percig pároljuk. Ha szükséges töltünk utána vizet. A 2 ek. lisztet kikeverem a 2 dl tejföllel, , vízzel felhígítom, és a gombához adom. Felforralom, megszórom a petrezselyemzölddel és kész a szósz.
Kisütöm a palacsintákat. amiket megtöltök a hússal, háromszög alakúra hajtom és kiolajozott tepsibe teszem őket.
Erre jön a gombás szósz, amit megszórok reszelt sajttal, díszítésként még egy kis petrezselyemzölddel és őrölt paprikával.

Mehet 220 fokra előmelegített sütőbe kb. fél órára, míg a sajt meg nem pirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése