2011. február 7., hétfő

Ötletbörze-az utóbbi napok termése 1.

Olyan ez a blog írás, hogy egyszer belelendülök, és akkor pár napig megy a dolog, aztán meg ellaposodik, főként azért, mert maga alá temetnek a teendők. Többek közt a konyhai dolgok.

Először is, Nóri  mostmár úgy tűnik meggyógyult, az étvágya is visszatérőben van így 2 hét után. Kihasználjuk a jó időt, és lemegyegetünk, de szigorúan elkerüljük a játszótereket és egyéb helyeket ahol sok a gyerkőc.
Balázska jól van, szerencsésen megúszta az itthon kerengő bacikat. Lehet, hogy mégis van valami az anyatejben lévő védőanyagokban???Én eddig ebben nem hittem. Vagy mindemellett gondosan el is kell különíteni a rajkókat. Szóval, Balázska nő, mint a gomba, ma mértem: 7kg. Nóri hat és fél hónaposan volt ekkorka, Balázs 13-án lesz 4 hónapos...

Szóval, a konyha. Múlt héten belehúztam a rántottas dolgokba. Egyik nap volt rántott gomba meg rántott cukkini rizzsel. Szombaton gyorsan kellett ebédet rittyentenem, reggel vettem ki egy adag hekk filét, ami kiolvadt mire hazajöttünk a vásárlásból. Azt készítettem el sörtésztás bundában, köretnek fűszeres gerezdburgonya volt egyenest a mirelitpultból :-D. Levesnek zöldborsó leves, a hozzávalók egyenest a mirelites zacsiból (jó a finomfőzi  alap hozzá, abban van répa meg borsó, a petrezselyem gyökér helyett meg jó a zöldje) mindez 1 óra alatt.
Egyik délután nem volt kedvem lemenni a boltba, ezért lekváros buktát sütöttem, és kivettem egy leveles tésztát, amiből diós kiflicskék lettek.

Diós kiflicske leveles tésztából

Hozzávalók:
  • 1 csomag 500 g-os mirelit leveles vajas tészta
  • 2 tojás fehérje
  • 2 ek cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 15 dkg darált dió
A diós kiflihez felengedjük a mirelit leveles vajas tésztát . Közben elkészítjük a tölteléket. A tojások fehérjét felverjük a cukorral, reszelünk bele 1 citrom héját és hozzákeverjük a darált diót. A leveles tásztát kétfelé vágjuk (így könnyebb nyújtani), és kört nyújtunk, majd a kört 8 cikkelyre osztjuk. A "háromszög" alapjára helyezzük a tölteléket, és a csúcsa felé feltekerjük. Sütőpapírt fektetek a tepsire, erre rakjuk a kifliket, amelyeknek a tetejét felvert tojással kenjük meg. 190 fokos előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt pirosra sütjük. A kifliket még melegen porcukorral szórjuk meg. Egy bögre tejjel fincsi vacsi.

Lekváros kiflik kelt tésztából

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 3 dl tej
  • 2 tojás sárgája
  • 6 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • a tölteléknek lekvár ízlés szerint, ki milyet szeret, de legyen sütésálló, nálunk a házi baracklekvár a menő
A hozzávalókat a dagasztógépbe teszem, és másfél óra múlva kész a tészta, vagy megdagasztom és kelesztem a hagyományos módon (na neeeem, csak ha több,mint fél kiló lisztből készül...). Kettéveszem a tésztát, kört nyújtok, 8 cikkelyt vágok, és hasonlatosan járok el,mint a diós kiflinél. Sütőpapíros tepsire teszem a kifliket és ott még kb. 15-20 percig pihentetem. Ha megvan, akkor megkérem Nórit, hogy kenje meg őket tojással és mehet is 180 fokos sütőbe kb. 20 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése