2011. február 11., péntek

Változatok zöldbab főzelékre

Lényeges, hogy , egyszerű ételeket tudjak előállítani, és minden héten készítek valami főzelék félét. A héten zöldbab főzi volt. Kicsit másképp készült, mint szokott. Hát mi is a szokott? Ahogy utána gondoltam, már négyféle képpen tudom előadni a zöldbab főzeléket.

Zöldbab főzelék, ahogy anyukámtól tanultam

Hozzávalók:

  •  kb. 50 dkg zöldbab
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • ételízesítő
  • 2 dl tejföl
  • 3 púpos ek liszt
  • cukor
  • ecet
A zöldbabot felteszem főni annyi vízben amennyi ellepi. Beleteszem a hagymát egészben, ízesítem sóval, ételízesítővel. A babot puhára főzöm, és behabarom: a habaráshoz a lisztet kikeverem a tejföllel, és a forrásban lévő babhoz adom. Kiforralom, s mikor picit hűlt, sóval, cukorral, ecettel ízesítem.

Zöldbab főzelék, ahogy az első háztartásomban tanultam

Hozzávalók:

  • 50 dkg zöldbab
  • 1 fej vöröshagyma
  • ételízesítő
  • 3 ek liszt
  • kevés olaj
  • 2 dl tejföl
  • kapor
  • ecet
A zöldbabot feltteszem főni, ízesítem sóval, ételízesítővel, és a fél hagymával. A hagyma másik felét apróra vágom, kevés olajon megpirítom, majd hozzáadom a lisztet (rántás lesz) és halványbarnára pirítom. Mikor ez megvan hozzáadom a tejfölt, és vízzel hígítom, hogy folyós legyen, és az apróra vágott kaprot is beleteszem. Ezzel rántom be a főzeléket, ecettel,cukorral ízesítem.

Zöldbab főzelék,ahogy anyósomtól tanultam

Hozzávalók:

  • 50 dkg zöldbab
  • ételízesítő
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 3 ek liszt
  • kevés olaj
  • tejpetrezselyemzöld
A babot felteszem főni, ízesítem sóval, ételízesítővel, 3 gerezd zúzott fokhagymával. Rántást készítek a liszttel és az olajjal, melyet tejjel öntök fel és a maradék 2 gerezd fokhagymát is belenyomom. Ezzel rántom be a főzeléket, melyet kevés ecettel ízesítek és apróra vágott petrezyelyemzölddel  hintek meg.

Zöldbab főzelék,ahogy én újragondoltam

Hozzávalók:
  • 50 dkg zöldbab
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél zöldpaprika
  • fél paradicsom
  • 2 kisebb krumpli
  • 3 ek liszt
  • kicsi olaj
  • 2 dl tejföl
  • ételízesítő
  • 1 tk. pirospaprika
  • petrezselyemzöld
  • ecet
  • cukor
A vöröshagymát és 1 gerezd fokhagymát apróra vágom és megfuttatom 2 ek olajon. Hozzáadom a szintén apróra vágott paradicsomot és paprikát, melyet pár percog tovább pirítok. Erre teszem a zöldbabot és a krumplit, melyet annyi vízzel engedek fel,hogy ellepje. Puhára főzöm a cuccokat. Közben rántást készítek 3 ek. liszttel, olajjal,  pirospaprikával. Beleteszem a tejfölt, a maradék zúzott fokhagymát és felengedem annyi vízzel,hogy folyós legyem. Ezzel kötöm be a főzit, és meghintem apróra vágott petrezselyemzölddel,ízesítem kevés ecettel és cukorral.

Köret? A gyerekeknél is jól fogyó fasírt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése