2011. július 22., péntek

Főzelékek hete

Igazából, elég a főzelékből egy héten egyszer, de most úgy adódott, hogy kétszer egymás után kellett főznöm, mert ha nem, akkor tán tönkremennek az alapanyagok. De ne szaladjunk így előre.
Mik főttek hát az elmúlt héten? Volt a férjem kedvence, marhapörkölt nokedlivel. Aztán jött a kelkáposzta főzelék, ami fasírttal vonult fel. A másik főzelék alapanyag a tök volt, amihez debrecenit sütöttem, Nórinak meg tükörtojást. Aztán jött a cukkinis lecsó.
Tegnap pedig kivettem egy adag csirkecombot, azt a farhát darabost, és a leválasztott farhátból tavaszias raguleves készült. Megpirítottam a hagymát, rádobtam a csontos húsdarabot, kicsit pirítottam még, majd jött rá a karalábé, zöldborsó, sárga- és fehérrépa, só, natur ételízestő. Mikor megfőtt tettem bele csigatésztát befejezésként. A combokból rántott csirkecomb lett, majorannás pirított burgonyával (Kisebb burgonyákat meghámoztam, negyedeltem, kevés felhevített olajra dobtam, sóztam, megszórtam szárított majorannával, és fedő alatt közepes lángon puhára pirítottam, pároltam. Szinte olyan lett, mint a tepsiben sült krumpli, csak épp nem lett olyan zsíros.)  
Salátának joghurtos ubisali volt,"butított" változatban. Az ubit lereszeltem, besóztam, hagytam kicsit állni, majd kinyomkodtam a levétől, és tettem rá kb. 150 g natur joghurtot és kb. 2 nagy ek. tejfölt, kicsi borsot, és ha szükséges még mehet bele egy kis só. Ez volt a butított változat, ha kicsit ízesebbre akarjuk akkor rakjunk bele zúzott fokhagymát, vagy kaprot, vagy mindkettőt (ekkor már olyan tzaziki féleségről beszélhetünk).
Ma pedig rizses husi fog főni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése