2011. július 23., szombat

Szombati dolgok

Ma kb. az utolsó pillanatig nem tudtam, mit is fogok főzni. Csak az volt biztos ma reggel, hogy kivettem egy darab karajt. Aztán a szeleteléshez meg a klopfoláshoz odakészítettem a mustárt, hogy esetleg átkenem vele a szeleteket, de menet közben meggondoltam. Jókora készlet tejfölöm van a hűtőben, meg sajt, így az járt a fejemben, hogy valami sajtos - tejfölöst kellene készíteni. Talán legyen a köret az? Na, végül is sajtos-tejfölös karajszeletek készültek hagymás pirított krumplival (úgy tűnik, a pirított krumplitól nem tudok elvonatkoztatni mostanság...)

Sajtos-tejfölös karajszeletek hagymás pirított burgonyával

A karajszeleteket kiklopfoltam, besóztam. Lisztben megforgattam, és forró zsíron (most először zsíron) elősütöttem. Aztán bepakoltam a szeleteket egy  szintén zsírral, valamint egy gerezd zúzott fokhagymával tuningolt, kikent tepsibe. Jött rá a tejföl és a reszelt sajt. 150 fokra előmelegített sütőbe toltam, és így sütöttem 10 percig, majd 180 fokra emeltem a hőmérsékletet, és tovább sütöttem addig, míg szép aranybarna nem lett a sajt a tetején.
A körethez kb. 1 kg krumplit megpucoltam, negyedeltem. 2 kisebb, vagy 1 nagyobb hagymát megpucoltam, felkockáztam, és kevés olajon pirítani kezdtem. Mikor pirulni kezdett rátettem a krumplit, sóztam, borsoztam. Fedő alatt puhára pároltam-pirítottam, végül apróra vágott petrezselyemzölddel megszórtam.
Ubisalit kíván még az összeállítás, de én most nem készítettem.




Levesnek pedig elhasználtam azt a szerencsétlenül megvett csomag őszibarackot, melynek ha megnéztem volna a cimkéjét valószínűleg nem veszem meg. Szóval őszibarack leves lett belőle. Mert még most is olyan kemény volt mint a kő, mint egy héttel ezelőtt. Ja, és hogy mért nem vettem volna meg? Mert olasz...de ha spanyol akkor se...Csak siettem, és vésztartaléknak vettem meg. Na , mindegy most pucolás közben, merthogy a héját lehúzni nem lehetett, elolvashattam vagy 6 nyelven, hogy őszibarack meg hogy sárga húsú...

Reggelire palacsintát sütöttem...mert drága kislányom nem nagyon hajlandó enni mostanság. Ez meg a kedvence. Ette is :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése