2011. július 20., szerda

Mediterrán hangulatban...

...de azért ne szakadjunk el a magyaros konyhától.Cukkinis lecsó és grissini volt a mai alkotás a konyhában.
A lecsó tervezett volt. Hát, ebbe inkább nem bonyolódnék bele, mert ahány ház annyi szokás lecsó ügyben. Én arányokat se nagyon tudok, csak érzésre szoktam főzni. Szóval, a lecsó ötlete adott volt, és adott volt még néhány cukkini a hűtőben. Hagymából ugyanannyit használtam, mint egyébként, és kicsivel kevesebb zöldpaprikát, és paradicsomot, pluszban ízesítettem egy gerezd zúzott fokhagymával. Tojással nyakonöntöttem, és készre sütöttem.


Nagyon meleg volt az utóbbi napokban, így a sütő használatát próbáltam mellőzni. Pár napja azonban megláttam egy aranyos receptet a mindmegettén, és több szempontból is jónak találtam. Egyrészt egyszerű, másrészt kenyérpótló, harmadrészt a kiskuktát is bele lehet vonni az elkészítésbe. Vártam hát míg hűl egy kicsit az idő, ami tegnap este óriási vihar kíséretében megérkezett. Akkorákat csattant éjfél után nem sokkal, hogy még meg is ijedtem.
Ez a dolog pedig a grissini. Olyan, mint egy nagyra nőtt ropi. Magában is ehető, mártogatós mellé is, és szerintem még a lecsóhoz is.

Grissini


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 3 dl langyos tej
  • 1 tk. cukor
  • 1 tk. só
  • 3 ek. olivaolaj
    Az élesztőt felfuttatjuk a langyos cukros vízben, és a liszttel, valamint a többi hozzávalókkal megdagasztjuk. A tésztába tehetünk szárított paradicsomot, apróra vágott olajbogyót, fokhagymát, stb.  1 órát kelni hagyjuk. Ha van kenyérsütő gép akkor beletehetjük a hozzávalókat, és a dagasztóprogrammal dagasztjuk, kelesztjük. A tésztából lecsippentve kb. 20 cm hosszú, 0,5 cm  átmérőjű kígyókat formázunk. Sütőpapírra tesszük, és 15 percet pihentetjük őket, majd megkenjük olvasztott vajjal. Tehetünk  a tetejére ízlés szerint sajtot, nagyszemű tengeri sót, de maradhat simán is. Én az első két varációt próbáltam.  200 fokon kb. 12 percet kell sülnie, akkor jó, ha éppen elkezd pirosodni a tészta.
     
     
     


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése