2011. július 3., vasárnap

Könnyű vasárnapi sütike

Ezt a receptet egy kis füzetből szedtem. A füzetke, aminek a címe: Finomságok kiskönyve, pedig egy kedves rokon - Tóth Csilla - összeállítása, és akkor kaptam, amikor meglátogatták Balázs babát. Sok kipróbált édes és sós süti és desszert recept van benne, szép papírra nyomtatva, klasszul összefűzve, az elején egyedi kis díszítéssel. Bevallom, irigylem az ötletért, hogy ez miért nem nekem jutott eszembe :-D. De ami késik, nem múlik! És ez nem fenyegetés. Készülök én is összeállítani egy hasonló füzetkét, igaz, én inkább a főételek felé mennék el, nem annyira az édességek irányába. Minden esetre, nagyon nagyon kedves dolog ilyen kis összeállítással megajándékozni a szeretett rokonokat, barátokat ilyen-olyan alkalmakkor.
Szóval, a süti neve Rózsi szelet, de minálunk lehetne akár Nóri kedvence is :-).

Rózsi szelet

Hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 25 dkg maragarin
  • 2 db tojás
  • 18 dkg kristálycukor
  • 20 dkg darált dió
  • 2 ek. kakaó
A lisztet elkeverjük a sütőporral és összegyúrjuk a margarinnal, tojásokkal, cukorral. Kettévesszük, az egyik felébe 2 ek. kakaópor kerül, a másikba a darált dió. Először a kakaósat nyújtjuk ki, egy közepes tepsi méretűre, majd a tepsibe simítjuk. Megkenjük baracklekvárral, majd rárakjuk a kinyújtott diósat is.
Forró sütőben (190-200 fok) megsütjük. A tetejére csokit is önthetünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése