2012. július 29., vasárnap

Andris kívánságára:gyros

Múltkori gyros ebédemnek olyan sikere lett, hogy Andris mára azt kért ebédre. Sült krumplival készítettem akkor, és hiányolta a pitát. Persze készítsek sajátot! Megnéztem pár receptet, nem tűnt ördöngős dolognak, így belevágtam. Először is a hozzávalókat a dagasztóba. Mivel mindenütt azt írta, hogy dagasztás után másfél óra kelesztés, ezért rábíztam a dolgot a dagasztógépre.

Pita gyroshoz

  • 45 dkg liszt
  • 280  ml langyos víz
  • 2 ek. olívaolaj
  • 1 ek. cukor
  • 1,5 mk. só
  • fél élesztő

A hozzávalókat kenyérsütőgépbe rakom, másfél óra múlva kész a tészta. Átgyúrom, 8 egyfomra részre osztom, és a kis bucikat 10 percig letakarva pihentetem. A bucikból a pihenés után 2-3 mm vastag köröket nyújtunk, sütőpapíros tepsire rakjuk és letakarva újabb 10 percet pihentetjük míg a sütő előmelegszik 180 fokra. 
Onnantól számítva, hogy a piták felpuffadnak a sütőben , még max. 2 percet sütjük és kész. Mikor kivettem elég kemények voltak, így tiszta ruhával letakarva hagytam  őket pihenni negyed órát.
A gyrost ismét csirkemellből készítettem, kész fűszerrel. Sajnos a fotózásig nem jutottam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése