2012. július 22., vasárnap

Kenyerek

A hőmérséklet most épp rohamosan zuhan odakint. Egyik nap meleg van, másik nap meg szinte fázunk. Ez már valahol nem normális. No mindegy.
Biztos a frontok miatt,  de ma a gyerekek is meg voltak bolondulva meg én is: megszállt az ihlet és a lelkesedés, bevettem magam a konyhába, és főztem, sütöttem. (Mondjuk a héten volt pár nap, hogy a hátam közepére kívántam mindenféle házimunkát, így el is kerültem nagy ívben. Ezzel csak egy gond van, mégpedig, hogy a végén nem győzöm helyre rakni a dologkat.)

Reggel kenyérsütési kényszerem támadt. Van kint egy cserépben rozmaringom, és nem nagyon használom. Ez is kb. a kakukkfű kategória, csak én szeretem, illetve a család sült krumpli ízesítésére tolerálja fokhagymával. No, így jött az ötlet, hogy az egyik kenyérkét ízesítem rozmaringgal, fokhagymával, olivabogyóval, fetával, és némi paradicsommal. Ha nem kísérleti darabnak készül, akkor mindezt apróra vágva berakom a dagasztógépbe, de mivel ez kísérleti darab volt, így másként tettem. És a tésztán is módosítottam egy picikét. Cukor helyett mézet használtam.


Mediterrán bagett

Hozzávalók:

  • 25 dkg kenyérliszt
  • 1 dkg élesztő
  • 0,75 dl tej
  • 0,75 dl víz
  • 1,5 ek méz
  • 1 tk só
  • 0,25 dl olaj
  • 15 db rozmaring levelecske
  • 10-12 szem olajbogyó apróra vágva
  • negyed paradicsom apróra vágva
  • fél gerezd fokhagyma apróra vágva
  • 1 tk. olivaolajVagyis egy rendes fél kilós adag kenyértészténak a fele.
A hozzávalókat beletesszük a dagasztógépbe és kényértésztát készítünk. Én most nem tettem bele a tölteléket, tehát külön felaprítottam a rozmaringot, olivabogyót, paradicsomot, fohagymát és öszzekevertem 1 tk. olivaolajjal. Mikor a tészta elkészült, kinyújtottam és rászórtam a tölteléket, tettem rá kevés fetát is apróra vágva ,de nekem az nem jött be, csak megkeményedett benne a végére. Feltekertem, s a szokásos módszer innen: 10 perc pihi kb. 50 fokos sütőben, aztán míg a sütő felmelegszik újabb 12 perc pihi letakarva. Aztán jöhet a sütés.


Tegnap a CBA-ban megtetszett a fornettis zöldséges kocka. Nekem nagyon ízlett, répa, szárított paradicsom, talán kukoricaliszt és pirított hagyma is volt benne, kívül pedig szezámmaggal és lenmaggal szórt. Azt hiszem kísérleti szakaszba helyezem az itthoni repertoárban.

Ami már kísérleti szakaszban is van, az a kuszkusz. Próbálkozom ezzel-azzal, de erről másik bejegyzésben majd.        

A kenyerekhez tojáskrém készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése