2012. július 25., szerda

Cukkini: finom, változatos, pikáns

Gomba vagy cukkini?Cukkini vagy gomba?Ezen gondolkodtam ma reggel mikor felkeltem. Szeretjük a cukkinit. Meg a gombát is. De a gomba nehezen emészthető....A cukkini nemcsak rántva, de például egy kiadós vacsinak  omlettként is remek. De nekem most nem ez kellett. Valami tócsnifélére gondoltam. Szétnéztem a nosalty-n, és végül ez a recept adta az ihletet . Átalakítottam, átfűszereztem, és íme. Nóri már amikor sütöttem, akkor lecsapott rá, és befalt kettőt. Tejföllel. Mondani se kell, hogy a levesből már csak nagy rimánkodás árán evett pár kanállal. Aztén még egyet csak befalt tejföllel. Baluskát se érdekelte a husi most, ő is két nagy cukkinitócsnit nyomott le a nyári fejtettbab leves után.


Cukkinitócsni krémsajtos rántott csirkemellel

  • 80 dkg cukkini
  • 2 tojás
  • liszt kb. 15 dkg
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • bors
  • fél csokor kapor (kisebb csokor fele)
  • kevés ételízesítő
  • 1/2 mk. sütőpor
  • nem bő olaj a sütéshez
Lényeges, hogy csak sütés előtt állítsük össze a tésztát, mert a cukkini több levet enged, mint pl. a burgonya.
A cukkinit nagylyukú reszelőn lereszeljük. Belenyomjuk a fokhagymát, hozzáadjuk az apróra vágott kaprot, borsot, ételízesítőt, sót, a felvert tojásokat, végül a lisztet és a sütőport. Kicsit sűrűb masszát kell kapnunk,mint a palacsinta. A sütőpor azért fontos, mert ez a tócsnimassza több lisztet tartalmaz,mint a krumplis testvére, és ha nem akarjuk hogy kemény legyen a megsült a kész étel, akkor lazítani kell valamivel.
Közepesen meleg olajba eresztem kanál segítségével a masszát, s addig sütöm mindkét oldalát, míg aranyszínű lesz.
Tejföllel, esetleg valamilyen zöldfűszerrel ízesített tejföllel kínálom, akár magában, akár köretként. Vacsira. ebédre....
Én most rántott csirkemellet készítettem, kicsit módosítva a hagyományos recepten.



Krémsajtos rántott csirkemell

  • egy egész csirkemell
  • egy doboz 10 dkg-os lágy krémsajt (én spar-os zöldhagymást használtam)
  • bors
  • finomliszt
  • kukoricaliszt
  • tojás
  • zsemlemorzsa
A csirkemellet felszeletelem, kicsit megklopfolom. Sózom, borsozom, és krémsajttal megkenem a szeleteket. Az a jó, ha tudjuk egy órácskát pihentetni.
Panírozás: a liszt fele simaliszt a másik fele kukoricaliszt volt, eztán tojás és morzsa. Az eljárás a hagyományos innen.
Bő olajban sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése