2012. július 15., vasárnap

Kínlódás a hőségben

Mindenkit megviselt a hőség, beleértve a háztartási gépinket is. Először a klíma ment tönkre, aztán meg a mosógép....és az autó is a szerelőnél nyaral.
A klíma még nem is okozott olyan nagy gondot, mert van egy mobil klíma, amit nem használunk, így azt be tudtuk állítani a mamaszobába, oda járunk be amúgy is hűsölni.
A mosógép hiánya már nehezebb dió volt. Nem akartam a márkaszervízt hívni, mert már teli a hócipőm velük és különben is csak következő hétre vállalták. Meg persze ők nem javítanak, hanem alkatrészeket cserélnek ki. Halvány gőzöm sem volt mi lehet a gép baja, végül Marika barátnőm szerzett egy telefonszámot, vagyis kettőt a jövendő anyósától, és a második szerelő kicsi dünnyögéssel ugyan, hogy a belváros közepén vagyunk, de elvállalta a melót, úgy, hogy még azon a héten kijött. Mint  kiderült, a motorban  ment tönkre a bronzpersely meg a kefe, és mivel a bácsi egyedül megy ki helyszínre, anyagot szerez be és szerel, így következő héten szerdára ígérte magát. És jött is, hozta a megjavított motort. Nagyon szimpatikus,megbízható bácsi, elfogadható áron dolgozik, csak ajánlani tudom, ha valakinek mosógép, mikró, elektromos bojler, kerámialapos főzőlap gondja van.
Az autó "nyaralása" miatt meg a kánikula miatt a szeghalmi utat elhalasztottuk. A szerelő hozza a szokásos formáját, nem jött meg az alkatrész stb....mindig megvan a kifogás,hogy miért csúszik a dolog. Ez most azért is rossz volt, mert anyós úgy akart ajándékot venni Nórinak, hogy együtt elmennek megvenni,  de mivel anyós se gyalog,se tömegesen nem közlekedik, ez a kiruccanás nem jött össze.

Balus és a pelus kapcsolata sem volt felhőtlen a hőségben. Mindkét combhajlatban jól kipirosodott, pöttyöződött. Először azt gondoltam, bakker, gomba, canestent neki. Dehát nem használt semmit, sőt ahelyzet rosszabb lett. Végül fogtam az elocomot, és az 2 nap alatt megoldotta a gondot. Valószínűleg a melegtől lehetett a baj, mert 1 hét után minden előjel nélkül újra kijött, jó nagy felületen s megint csak az elocom  segített. Most, hogy lehűlt már 2 kenés után elmúlt.
Plusz probléma, hogy Balus combija jó kis vaskos, így a most a megfelelő méretű pelus után kutatok, mert most meg az a baj, hogy vágja a pelus a combját. Vettem a 17 kilós gyerekre 5-ös méretű (12-25 kg) pampers spleep&play-t, de sajnos annak nem gumis a combjánál és alig tudom összecsatolni...szóval nem nyert. Holnap újra játszhat...

Az e heti étlap így nézett ki:


Hétfő:
  • zöldbab  pörkölt burgonyával, tejfölösen, sült virslivel
Kedd:

  • paradicsomleves
  • brassói sertéstokány rizs

Szerda:
  • maradt még előző napról

Csütörtök:
  • karfiolleves
  • palacsintatésztás csirkemell és karfiol, petrezselymes burg.

Péntek:
  • gombakrém leves
  • töltött paprika,főtt burg.

Szombat:
  • gyümölcsleves
  • gyros sült krumplival, salátával (uborka, paradicsom, jegsaláta) joghurtos öntet

Vasárnap:

    A szombati gyros fűszerezését kész fűszerrel oldottam meg. Egyben hagytam a csirkemell filét, olajjal elkevertem a  fűszerpácot, jól beleforgattam a husit és fél órára a hűtőbe tettem. Aztán ilyen nagy darabban sütöttem meg serpenyőben (kb. 4 perc kellett oldalanként a vastagabb daraboknak), aztán mikor kivettem felvágtam vékony szeletekre.


    Nóri mindig nyúz a boltban, hogy vegyünk padlizsánt. Általában évente egyszer veszek, aztán bárhogy készítem el, megállapítom, hogy én ezt, legalábbis így, nem szeretem. Most megint engedtem a lila zöldségnek, kinéztem a mediterrán padlizsán ragu receptet és nagyon finom lett. Annyit módosítottam, hogy nem raktam bele oregánót, mert rajtam kívül senki sem szereti. Hát így a lecsóhoz hasonlít, csak paprika nincs benne. Egyébként csak ajánlani tudom.
    Hasonlót egyszer már készítettem,a  nosaltyról, az rakott mediterrán zöldség volt,  és az sem volt rossz. itt a recept.
    Mellesleg  a blog, ahol találtam, a mai ételt, csupa vega receptet tartalmaz, nem annyira elszántan mániákus, ha kicsit túlzott lenne az ízlésnek, akkor lehet rajta alakítani.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése