2012. július 30., hétfő

Valami könnyűt!

Az elmúlt napok húsos ételei után valami könnyű főzeléket szerettem volna főzni. S nem utolsó sorban, gyorsan elkészíthetőt. A cukkiniszezonban mi is legyen, mint cukkinifőzelék. Picit más az íze a cukkininek, mint a töknek, így egy picit változtattam a hagyományos tökfőzelékhez képest.

Cukkinifőzelék

  • 80 dkg cukkini
  • 1 cs. kapor
  • fél fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 3 ek. liszt
  • 1 tk. cukor
  • 3 ek. joghurt
  • 3 ek. tejföl
  • olaj
A cukkinit ha szükséges meghámozzuk, és lereszeljük. Én egy kicsit vastagabb csíkokat adó reszelőt használtam most. Kicsit megsóztam, de nem annyira, mint a tököt, alig engedett most levet.
A vöröshagymát apróra vágjuk, olajon megfuttatjuk, majd hozzáadjuk a lereszelt cukkinit, fokhagymát, fél csomag apróra vágott kaprot, sózzuk, beletesszük az 1 tk. cukrot, pár percig fedő alatt pároljuk, majd felöntjük vizzel, annyival, hogy ellepje.
A lisztből olajjal világos rántást készítünk, mikor kész beletesszük a joghurtot és a tejfölt, vízzel hígítjuk; Mikor puha a cukkini, a maradék kaprot is hozzáadjuk a főzelékhez a rántással. Pár percig rotyogtatjuk és kész. Ha szükséges sózzuk.

Ma kicsit könnyítettem a dolgomon és kész fasírtgolyókat vettem. A végeredmény: a főzelék mindkét gyereknél siker, a bolti fasírtgolyó csak Nórinál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése