2012. július 22., vasárnap

Vasárnapi ebéd gyorsan

Minap vettem egy fej salátát, és sürgősen el kellett használnom, mielőtt teljes fonnyadásnak ered. Így készült a salátaleves. Nálunk nagyon szeretik a gyerekek.


Múltkorában elhatároztam, hogy gyakrabban készítek halat. Azt már rég megfogadtam, hogy fagyasztott halfilét nem veszek, mert papírvékonyak és nagyon vizesek. Így maradt a haltörzs. Nem akartam a sima rántott változatot készíteni, így találtam ki a fűszeres bundában sült haltörzset.  Olyasmi, mint az orly módra készült bunda, csak felturbóztam kicsit.
 
Fűszeres bundában sült haltörzs

Hozzávalók:

  • 1 kg mirelit haltörzs
  • 1 tojás
  • kb. 3 ek. simaliszt
  • kb. 3 ek. kukoricaliszt
  • kb. 1,5 dl tej
  • kb. 1,5 dl szódavíz
  • 1 tk. pirospaprika
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 4-5 cm-es cukkinidarab
A halat megtisztítjuk, lehúzzuk a bőrét, besózzuk.
A tojásból, lisztekből, pirospaprikából, tejből, szódából kicsit sűrűbb állagú palacsintatésztát készítünk. Fűszerezzük sóval, fokhagymával és sózzuk. Nagylyukú reszelőn belereszeljük a cukkinit. A haltörzseket először lisztbe forgatjuk, majd a fűszeres cukkinis masszába, s forró bő olajban megsütjük.
Köretnek párolt rizst, burgonyapürét, sültkrumplit vagy salátát adunk hozzá.


A  mai sütit tegnap készítettem el. Ezt is kinéztem már vagy egy hónapja, de ezért-azért mindig elmaradt. De most elkészült a Morzsálós blogból vett puding szelet . Bár mézes jellegű a tésztája, nekem nem nagyon jött be. Nem gőz fölött készül, csak úgy össze kell gyúrni és folyadékot nem írt bele. No, ebben a formában nekem nem is sikerült összeállítani, pedig már majd' görcsbe állt a kezem a gyúrkálástól.  Szóval végül tettem bele egy kis tejet, hogy jól összeálljon és nyújtható legyen.
Különben ezt az apróságot leszámítva, jó gyorsan megvan, viszont csak másnap szeletelhető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése