2013. március 15., péntek

Kossuth kiflik

Március 15. Hóhelyzet. Ilyenre nem emlékszem, hogy ennyire cudar idő lett volna. 
No, akkor legyen valami kis ünnepi is, mert nagy főzést mára nem terveztem, csak sonkás tésztát készíteni, mert már rég volt, és tegnap vettem egy darab sonkának látszó húsdarabot. Nóri szerint kötött hús. 
Régóta nézegettem már a Kossuth kiflit, és az alkalom is adott volt, akkor hát hajra. Ja, és a legfontosabb, nagyon egyszerű!

Kossuth kiflik



  • 20 dkg vaj
  • 18 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 4 tojás
  • 1 tk. sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 5-8 dkg dió (ízléstől függően)


Előkészületek: 

nagy tepsit (27*35 cm) kikenjük, lisztezzük, félretesszük.

Diót durvára vágjuk (én aprítóval végeztem ezt a magasztos műveletet).


A tojásokat kettévesszük, és a fehérjéből kemény habot verünk egy csipet só segítségével.


Sütőt előmelegítjük 165 fokosra.


A vajat a cukorral habosra keverjük, majd egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat, mindegyikkel jól kikeverve. A végén beletesszük a citromhéjat is.

A tojásfehérje habot óvatosan beleforgatjuk a vajas-cukros-tojásos masszába, vigyázva, nehogy összetörjön. 
Hozzászitáljuk a sütőporos lisztet, elkeverjük.
A  tepsibe simítjuk a tésztát (kb. 1 centi magasan álljon a tészta).
A tetejét megszórjuk a durvára vágott dióval.
Az előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük.
Miután kihűlt, pogácsaszaggatóval félholdakat (kifliket) szaggatunk belőle. Vagy amilyen forma éppen tetszik :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése