2013. március 24., vasárnap

Sült kacsacombok

A barna finom, tartja Anne Burrell, és igaz is... 
Minap beszaladtam a boltba, és a hentespultban egy halom kacsacomb kínálgatta magát. Oké, mondom, akkor megvan a szombati ebédnek való. Vettem hozzá lilakáposztát, nem nagy fejet, csak kis takarosat, olyan 1,2 kg-os volt. 
S nem maradhatott el a hagymás tört burgonya sem, mert nagyon szeretem.

Kacsacombok sütve, csak semmi extra


  • 5 kacsacomb
  • majoranna
  • 7-8 gerezd fokhagyma
Körethez:
  • 1 kg lilakáposzta
  • zsír
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 ek cukor+a végén szükség szerint
  • őrölt kömény
  • ecet
  • 1 kg burgonya
  • 1 nagyobb fej vöröshagyma
A kacsacombokat sóztam, megszórtam majorannával, és a tepsibe tettem őket bőrrel lefelé, majd 2 dl vizet öntöttem alá, és 4 gerezd fokhagymát is belerejtettem csak úgy héjastól, hogy ne égjen meg.
A tepsit alufóliával lefedtem, és sütőbe tettem; az első 30 percre 250 fokosra, majd lejjebb vettem 210 fokosra, és így is tartottam amíg a hús meg nem puhult (kb. 40 perc). Ekkor levesszük a fóliát, megfordítjuk a húst, hogy a bőre legyen felül, beledobáljuk a többi fokhagymát, a sütőt lejjebb tekerjük, 160 fokosra és még kb. 10 percig sütjük, hogy szép színt kapjon. Közben ne felejtsük el meglocsolni a zsírral!

A káposztát vékony csíkokra vágjuk, besózzuk. 
A hagymát zsíron megpirítjuk, dobunk rá 2 ek. cukrot, és barnára karamellizáljuk. Rátesszük a káposztát, és fedő alatt puhára pároljuk. Közben sűrűn kevergetjük, hogy ne ragadjon le, és szükség szerint vizet öntünk hozzá. Ízesítjük köménymaggal. Mikor a káposzta megpuhult szükség szerint sózzuk, cukrozzuk, ecettel ízesítjük.

A krumplit kockára vágjuk, puhára főzzük. A hagymát megpirítjuk, mikor megpirult pirospaprikát szórunk rá. A krumpliról leöntjük a vizet, és a hagymára tesszük, összetörjük. Kész.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése