2013. március 3., vasárnap

Kevert sütik

Ma tartottuk a rokonoknak a gyerekek névnapját. Ez alkalomból három féle sütit sütöttem. Egyszer grízes-mézest, aztán egyensúly tésztát meggyel, végül pedig orange cake blender....Vagyis narancsos kevert süti. Csak nekem tetszik az angol neve.


Egyensúly tészta meggyel:

A legfontosabb dolog, a meggynek az ő kimagozása . Csakis a kiskukta végezze! Így nem a saját ruhánk lesz csurom meggylé, hanem a gyereké. Plusz nyerünk egy fél meggylében úszó konyhát :) Elvégre ez egy egyszerű süti, belefér egy kis extra takarítás :).



  • 50 dkg meggy (vagy bármilyen nekünk tetszetős gyümölcs)
  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 5 tojás
  • 20 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 dl rum
  • 1 cs. vaníliás cukor
Nagytepsit (27*35 cm) kivajazunk ,lisztezünk, félreteszünk. 
Sütőt előmelegítjük 170 fokosra.
A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük. A lisztet összekeverjük a sütőporral.
A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd egyesével hozzáadjuk a tojássárgákat. Eztán felváltva a sütőporos lisztet és a tojáshabot keverjük a vajas masszához. Legvégül a rum és a vaníliás cukor is belekerül. 
A tésztát az előkészített tepsibe simítjuk és a kimagozott meggyet egyenletesen eloszlatjuk a tetején
Előmelegített sütőben addig sütjük, míg aranyszínű lesz a teteje.
Kivesszük, hűtjük a tepsiben, kockákra szeleteljük, porcukorral szórjuk, elégedetten vigyorgunk. 





Ausztrál oldalról begyűjtött receptek közt nézelődtem, és hát feltűnt, hogy odaát szeretik a kevert tésztákat. Az egyik elkészítése különösen egyszerűnek tűnt , és a hozzávalók is megtalálhatók minden átlagos háztartásban. Szerintem szuper ha váratlan vendégek esnek be, vagy reggeli itóka mellé (na nem a kupicásra gondoltam), esetleg a gyereknek uzsonnára csomagolni. Eredetileg az egész narancsot szőröstől ,bőröstől, magostól írja bele. Azonban minálunk ezek a mindenféle cuccal kezelt citrusok talán nem igazán alkalmasak ilyenre. Hát, hiába, nem tudom ausztráléknál terem e a kertben a narancs, mint minálunk a paradicsom? Minden esetre, azt hiszem ez az egyes számú aggályom ki is oltotta a kettes számút, mely szerint a fehér héjtól nem lesz keserű a süti? Na, mindegy, kedves olvasók, akik hozzájutnak kezeletlen héjú narancshoz, kipróbálhatják így is. Én maradtam annál a változatnál, hogy meghámoztam a narancsot és csak a húsát használtam.
Mindazonáltal szöget vert a fejembe, hogy ez működhet más gyümölccsel, mondjuk olyannal ami kellően leveses, mondjuk áfonya (hát lehet egy színe annak a sütinek), vagy málna és egyéb bogyós gyümik a magot kiiktatva.
De talán lekvárral is lehet tölteni?


Narancsos kevert süti

Hozzávalók:
  • ·         1 narancs nagyobb darabokra vágva
  • 2-3 ek kandírozott narancs (elhagyható)
  • ·         1 tk. sütőpor
  • ·         1 tk. szódabikarbóna
  • ·         22,5 dkg liszt
  • ·         22,5 dkg cukor
  • ·         3 tojás
  • ·         180g olvasztott vaj
  • ·         porcukor a szóráshoz



Melegítsük elő a sütőt 180 fokosra. Béleljünk ki egy tepsit (20*30 cm) sütőpapírral és tegyük félre.
Tegyük a narancsot a turmixgépbe és turmixoljuk addig, amíg kásás lesz. Kiskukta is végezheti.
Adjuk hozzá a sütőporos szódabikarbónás lisztet, cukrot,tojásokat és vajat, majd turmixoljuk addig,  amíg összekeveredik. Én ezeket felváltva adagoltam. Vigyázzunk, a turmix teteje mindig kerüljön vissza a helyére. Nem, nem, én nem követtem el ilyen hibát, hogy fedő nélkül indítottam a turmixolást :)

Öntsük a sütőformába, egyengessük el a tetejét. Süssük 40-45 percig, tűpróbával ellenőrizzük,megsült e.
Szórjuk meg porcukorral és tálaljuk. 

A fent említett tepsimérettel kb. 4 cm magas lesz a kész süti. Ha vékonyabban szeretnénk, akkor nagyobb tepsibe egyengessük a masszát. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése