2013. március 25., hétfő

Party kenyér

Nem sütöttem kenyeret már vagy 2 hete. Na, akkor most!


Party kenyér

-50 dkg kenyérliszt
-1,5 dl tej
-1,5 dl víz
-0,5 dl olaj
-2 ek cukor
-2 tk só
-2,5 dkg élesztő

A hozzávalókat összedagasztjuk, egy órát kelesztjük; vagy a kenyérsütőgép üstjébe tesszük a hozzávalókat, és rábízzuk a melót.

A tésztát a kelesztés után lisztezett deszkán átgyúrjuk, 16 részre osztjuk, és golyókat formálunk belőlük. A tésztagolyókat letakarva 10 percig pihentetjük. 
Közben egy tortaformát kikenünk, én most kacsazsírral kentem meg, és liszttel megszórunk.
A golyókat a pihentetés után átgyúrjuk, és elhelyezzük a formában. 
Kelesztés jön: 50 fokos sütőben 10 percig kelesztjük, majd a sütőből kivéve még 10-15 percig kelesztjük letakarva, míg a sütő 165-170 fokosra melegszik. A sütőben elhelyezett víz párologtatásával ropogós lesz a kenyerünk héja.

A megkelt bucik tetejére tetszés szerint reszelt sajtot, magokat teszünk. Én most cheddar sajtot reszeltem rá, és tökmagot, szezámmagot és lenmagot szórtam rá.

Az előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük. Pár percet pihentetjük a formában, majd kivesszük és rácson kihűtjük.

Tépve fogyasztandó :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése