2013. március 29., péntek

Áfonyás muffin

Tegnap reggeli szokásos körömet kissé megtoldottam, plusz még egy kis túra is belefért. A bölcsiből elviharzottam a műegyetemre, felszedni a megrendelt recepteket az orvostól, majd onnan egy kis séta az egyetemkerten keresztül a Gellért térre, megvallom, nagyon szeretek ott keresztülmenni, még így is, hogy minden be volt havazva, de ha nem, akkor nagyon klassz az a kert, tavaly egyszer pipacsot szedtünk ott Nórival.
A Gellért térről villamosra szálltam, és át a hídon a Nagyvásárcsarnokba tértem be. Hát, terepszemlére alkalmatlan ez az időpont így húsvét előtt, mert millióan voltak, és nemcsak a sonkahegyekkel kecsegtető hentespultok előtt....Így pánikszerűen kerestem egy szimpatikus baromfis hentest, beszereztem 4 pecsenyecsirke combot, és iszkiri haza. Kicsi túrába keveredtem ismét, történt ugyanis, hogy elsétáltam a Kálvinra, csak épp a metrólejárónak nyoma veszett, és az új lejárót nem volt kedvem keresgélni. Így hát villamos, Deák, és séta haza.
10-kor álltam neki főzni. A csirkecombokról leszedtem a farrészt, és húsleves készült belőlük, a combokat pedig megtöltöttem, volt még itthon elhasználandó gomba, így hát isteni töltött csirkecombok kerekedtek, párolt rizzsel, savanyúsággal.
Kéne valami kis édesség? Legyen hát áfonyás muffin, hadd fogyjon a fagyasztóból az áfonya.
Összekeverés 2 perc, sütés 20 perc. Tűpróbával ellenőrizzük!

Áfonyás muffin


  • 30 dkg liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1tk. szódabikarbóna
  • ½ tk. só
  • 22,5 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor/1 tk vanília aroma
  • 1 dl olaj
  • 2 dl tej
  • 1 csésze áfonya ( nálam most fagyasztott)


A sütőt előmelegítjük 180 fokosra, a papírkapszlikat beletesszük a muffintepsibe. 

A lisztet elkeverjük a sütőporral, szódabikarbónával, sóval, cukrokkal.

A tojást kézi habverővel elkeverjük a tejjel, olajjal.

A száraz részhez hozzákeverjük a nedves részt, de csak éppenhogy átnedvesedjen. Különben kemény lesz a muffin. Hozzákeverjük a kieresztett, lecsöpögtetett áfonyát is. 

 Papírkapszlikba kanalazzuk a tésztát, az előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése