2013. április 9., kedd

Gyors zöldséges pite

Azaz quiche.
Tegnap vacsorára készítettem, már régen szemeztem ezzel a recepttel, de most, hogy már jöjjön a tavasz,csalogatásnak elkészítettem, salátát adtam melléje. Rántotta helyett alternatíva :)

Zöldséges pite

Tésztához:


  • 20 dkg liszt
  • 10 dkg margarin
  • 1 tk. só
  • 1 tk. ecet
  • 5 ek. tej
A raguhoz:

  • 8-10 dkg bacon
  • 1 kisebb fej vöröshagyma vagy egy csomag zöldhagyma
  • 2-3 gomba
  • egy közepes méretű cukkini (20-25 dkg)
  • fűszerek
A szószhoz:

  • 3 tojás 
  • 2 dl tejszín
  • 2 dl tej
  • 1 ek. liszt
  • 10 dkg reszelt sajt (lehet vegyesen füstölt sajttal, én most füstölt helyett márványsajtot használtam)
A tésztához a liszttel elmorzsoljuk a margarint, hozzátesszük a többi anyagot és gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk belőle. Folpackba csomagoljuk és 1 órára hűtőbe tesszük (ha vacsi lesz belőle, akkor jobb előző nap elkészíteni a tésztát). Ha nagyon sietünk, akkor vegyünk kész vajas tésztát, azt felengedve, kinyújtva használhatjuk.

Közben apróra vágjuk a hagymát és a bacont, és együtt egy serpenyőben párolni kezdjük. Mikor megpárolódott, akkor rátesszük az apróra vágott gombát. Sózzuk, borsozzuk. Ha elmegy a gomba leve akkor belekeverjük a kockákra vágott cukkinit.

A tésztát kinyújtjuk, pitetepsibe tesszük úgy, hogy a tészta szélei kilógjanak. A sütőt előmelegítjük 195 fokosra, a tésztát megszurkáljuk villával, és kb. 10-15 perc alatt rózsaszínre elősütjük.
Míg sül a tészta, addig összekeverjük a szószt: a lisztet kikeverjük a tojásokkal, belekeverjük a tejszínt és a tejet, végül a sajtokat, majd ízesítjük sóval, borssal, illetve olyan fűszerrel, amit szeretünk.

Az elősütött tésztára rátesszük a ragut, beborítjuk a szósszal, s visszatoljuk kb. 180 fokos sütőbe 35-40 percre.


Friss salátával tálaljuk.
Nálunk a gyerekek uborkával ették.

1 megjegyzés: