2013. április 30., kedd

Sonka medvehagymás-burgonyás köntösben




Sonka burgonyás-medvehagymás pongyolában

  • 20 dkg héjában főtt burgonya
  • 20 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 1 tk zsír
  • fél dl tej
  • 1 dkg élesztő
  • 1 tk cukor
  • 6-8 levél medvehagyma
  • 30 dkg főtt sonka tetszőleges méretűre vágva (én hasábokra vágtam)
  • olaj a sütéshez

Az élesztőt felfuttatjuk a langyos, cukros tejben.
A héjában főtt krumplit meghámozzuk, krumplinyomón átnyomjuk. Míg meleg, összedolgozzuk a felfutott élesztővel, a többi hozzávalóval, és egy órán át pihentetjük.
Pihenés után kinyújtjuk kb. 3-4 mm vastagságúra, és akkora darabokra vágjuk, hogy a sonkát bele tudjuk bugyolálni.
Bő olajban kisütjük.
Mustárral, tormával, majonézzel vagy salátával tálaljuk.
Én most sütöttem fánkocskákat is : a kinyújtott tésztát kiszaggattam, s kisütöttem.

Vigyázat! Elképesztően laktató!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése