2013. február 17., vasárnap

Egy nagy klasszikus

Vannak sütik, amikről a gyerekkorom jut eszembe. Nem tudom ki sütötte a rokonságból, de időről-időre felbukkant. Hát most nekem is eszembe jutott a méteres tészta. Kis vívódás után, hogy a karamelles szelet legyen vagy ez, e mellett döntöttem, és ma meg is sütöttem. Nem nehéz, finom, és nem mellékesen nagyon mutatós.
Megjegyzem, hogy ezt a tésztát érdemes megjegyezni, mert magában/lekvárral kenve is igen finom.


Méteres tészta


  • 30 dkg porcukor
  • 5 tojás sárgája
  • 1,25 dl meleg víz
  • 1,25 dl olaj
  • 32 dkg liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 5 tojás fehérje
  • 2 ek cukrozatlan kakaópor
Krémhez:

  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 2,5 dl tej
  • 3 ek cukor
  • 25 dkg margarin
  • 2 ek rum/1 ek. rumaroma
  • 3 ek porcukor
Máz:

  • 10 dkg margarin
  • 1,5 ek kakaópor
  • 2 ek porcukor
  • 5 ek olaj
Ehhez a mennyiséghez én 2 őzgerinc formát használtam, egy rövidebbet meg egy hosszabbat. A formákat rendesen kikentem margarinnal, és liszteztem.
A sütőt előmelegítem 170 fokosra.

A liszthez hozzákeverjük a sütőport. 
A tojássárgákat habosra keverjük a porcukorral. Lassan belekeverjük a meleg vizet és az olajat, eztán jöhet a liszt-sütőpor keverék. A tojások fehérjét felverjük habnak, és apránként a tojássárgás-lisztes masszához keverjük.
A tészta kb. felét a kisebb formába öntjük, a tészta másik felébe belekeverjük a kakaóport és 1 ek. meleg vizet. A kakaós tésztát a nagyobbik formába öntjük. 
A tésztákat az előmelegített sütőben kb. fél óra alatt megsütjük. Tűpróbával ellenőrizzünk!

Ha megsült a tészta, rácsra kiborítjuk és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, a bordák mentén felszeleteljük.

Míg hűl a tészta, elkészítjük a krémet. A pudingport 3 ek. cukorral és 2,5 dl tejjel elkeverem, majd megfőzöm, kihűtöm. A margarint kikeverem habosra a porcukorral és a rummal (én mostanában Vénusz kockamargarinra váltottam, isteni!). A kihűlt krémet összekeverem a vajas krémmel. 
Eztán a kihűlt,  tésztaszeleteket 1 kakaós-1 sárga összeragasztgatom a krémmel (kvázi újra összerakom a tésztát krémet kenve a szeletek közé).
Elkészítem a mázat: a margarint felolvasztom, elkeverem benne  porcukrot és a kakaóport. Főzni nem kell, nagyon lassú lángon csak össze kell olvasztani.
 Ha kész, mázzal leöntöm. Hideg helyen 3-4 órát pihentetjük. 




Lehet kísérletezni más ízű pudingporral, pl. karamellessel, vagy puncsossal is. 
A gyerekeknek nagyon ízlik, főleg a lecsorgó csokimázért van verseny :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése