2013. február 23., szombat

Felezős

Ma, amikor Nóriért mentem az oviba, kiszaladt a csoportszobából, és a kezembe nyomott fél műzli szeletet. Rögtön mondta is, hogy ezt Balunak hagyta meg.
Aztán öltözködtünk, mondtam hozza el az uzsonnáját - ilyenkor pénteken mindig valami könnyen szállítható pékárú van-ami ma fahéjas csiga volt. Hazajöttünk a havazásban, s mikor kezet mostunk, átöltöztünk, megkérdeztem, mi is lesz a fahéjas csigával: alvás előtt vagy után fogyasztandó? Most, jött a válasz, és Baluval elfelezzük! El is vágtam, meg is ették, és Nóri már mondta is, hogy akkor süssek fahéjas csigát vacsorára.
Én pedig, miután letettem a gyerekeket a délutáni alvásra, és kivasaltam néhány terítőt meg egyebet, berámoltam a kenyérsütőbe dagasztásra az alapanyagokat.


Fahéjas csiga


Hozzávalók:

·         50 dkg liszt
·         3 dl tej
·         2,5 dkg élesztő
·         1 tojás sárgája
·         7 dkg vaj vagy zsír
·         4 ek. cukor
·         1 tk. só

·         A tészta kenéséhez : puha vaj, kb 1 ek.

·         A töltelékhez: 3 ek cukor, 3 ek. őrölt fahéj

·         A locsoláshoz 1,5 dl tej, és 1 ek vaj összeforralva, belekeverve 1 cs. vaníliás cukor

A tej felét meglangyosítjuk és 1 tk. cukrot feloldunk benne, belemorzsoljuk az élesztőt és langyos helyen felfuttatjuk. A többi hozzávalóval tésztát dagasztunk, és 1 órát kelni hagyjuk.

Ha kenyérsütő gépben dolgozzuk össze, akkor a folyékony hozzávalókat betöltjük, beletesszük a zsírt, tojássárgát, cukrot, sót, rámérjük a lisztet, a tetejére morzsoljuk az élesztőt és mehet is dagasztani és kelni. 
A megkelt tésztát 2 bucira osztjuk, átgyúrjuk, és letakarva 10 percig pihentetjük. Eztán kb. 25x40 cm-es téglalappá nyújtjuk. Megkenjük a puha vajjal (ne legyen folyós, mert a szeletelésnél kifolyik.) és rászórjuk a cukros fahéjat. A tésztát feltekerjük, és 2 centis szeleteket vágunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, tisztes távolra egymástól, és 50 fokos sütőben 10 percet kelesztjük. 
Eztán a tepsit kivesszük, és   előmelegítjük a sütőt kb. 175 fokosra. Közben a csigákat letakarva hagyjuk tovább kelni (kb. 10 perc). Mielőtt betoljuk a tepsit,  mindegyik csiga tetejét bőven megkenjük a vaj-tej keverék kb. felével.
A csigákat kb. 20 perc alatt sütjük készre, azonban 10 perc után a csigákat a maradék meleg  vajas tejjel meglocsoljuk. Kész!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése