2013. február 7., csütörtök

Valami grízest!

Mai ebéd tarhonyaleves volt, másodiknak zöldbab főzelék pörkölttel. Már napok óta tejbegríz, vagy tejberizs ehetnékem van, de nem úgy ám, hogy simán. Először arra gondoltam, hogy jó lesz a tejbegríz vagy rizs alapnak, mint egy tortánál....de nem tudtam megállapodni magammal, hogy valami csokis krémet tegyek rá, vagy gyümölcsöst....
Aztán gondoltam a törökök sült tejberizsére, nade az majdnem rizskoch, az nem kell. Meg az idő is szorít, jön haza Andris ebédelni....

Végül a nosaltyn jött egy recept, s szeletelt mandula nem lévén itthon, csak őrölt, így azt használtam....Ez lett:


Mézes-mandulás tejbegríz felfújt

·         1 tojás
·         4 ek méz
·         8 ek őrölt mandula
·         5 dl tej
·         2 ek cukor
·         1 tk. vanília aroma
·         60 g búzadara


A tojást válasszuk ketté, sárgáját villával keverjük el, a fehérjéből géppel verjünk habot.
Kb. 1 l űrtartalmú, szilikonos sütőforma alját kenjük ki a mézzel (én most piteformát használtam)  és szórjuk meg 4 ek őrölt mandulával. Melegítsük elő a sütőt 180 fokosra.
Forraljuk fel a tejet a cukorral és a vanília aromával.
Öntsük hozzá a búzadarát, majd folyamatos kevergetés mellett főzzük 5-6 percig.
Vegyük le a tűzről majd gyors mozdulatokkal keverjük a tejbegrízhez a tojás sárgáját a maradék mandulát és a felvert fehérjét.
Öntsük az egészet az előkészített formába, tegyük előmelegített sütőbe.
A sütőből kivéve hagyjuk kihűlni és csak ezután borítsuk ki óvatosan a formából.

Almapürével kínáltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése