2013. február 26., kedd

Hétvége


Akik ismernek, tudják,hogy nem vagyok az a kreatív mami. Egyszerűen nekem nem nagyon mennek ezek az ügyeskedős, dekorálós dolgok....De néha muszáj beadni a derekamat. Csütörtökön ugyanis azzal jött haza Nóri, hogy akkor most anya, tavaszítani kell itthon!
-Miiiiicsodaaaa? -Kérdeztem.
-Hát tavaszítani. Rajzolj nekem hóvirágot, meg csináljunk hóvirágot galacsinokból.
Aha, hát a hóvirág rajzolás viszonylag könnyen és gyorsan ment, miután lenéztem a netről a képét.
Aztán Nóri rajzolt még mellé harangvirágot meg gyöngyvirágot.
Tegnap is nyúzott ezzel a dekorálós dologgal, mondom, akkor gyere nézelődjünk a neten, keressünk valami egyszerűt, mondjuk krepp papírból. Találtunk is jó pár oldalt ahol selyem meg krepp papírból készültek gyönyörűséges nárciszok meg tulipánok és egyéb csodák, de ez nekem sok volt :).
Aztán végül megláttunk egy kis nyuszis dobozt. Ugyan ez már húsvéti, és annyira nem is dekoráció, de ez még az én gyér kézügyességemmel is kivitelezhető volt, viszonylag gyorsan elkészül.


S hogy ez mire is jó? Műfű bele meg csokitojás, és remek ajándék. Az elkészítés menete ITT látható.

Hétvégén nem voltam valami főzős hangulatban. Vasárnap egy gyors levest készítettem.

Gyors zöldséges bableves


  • 1/2 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2 kisebb krumpli
  • 1 sárgarépa
  • kevés fehérrépa
  • 1 doboz konzerv fehérbab
  • olaj
  • 1 csapott ek. liszt
  • só. bors, ételízesítő
  • tejföl a tálaláshoz
A vöröshagymát megtisztítjuk, apró kockákra vágjuk és megpirítjuk. 2 gerezd fokhagymát apróra vágunk, és rádobjuk a felkockázott krumplival és a félkarikákra vágott répákkal a pirított hagymára; sózzuk, borsozzuk. Kicsi vizet öntünk rá, és fedő alatt pároljuk pár percig,majd felöntjük vízzel, sózzuk, ételízesítővel ízesítjük. Mikor megpuhultak a zöldségek hozzáöntjük a lecsöpögtetett, leöblített babot, és pár percig együtt főzzük.
Közben kevés olajból és 1 csapott ek. lisztből rántást készítünk, beleteszünk 2 gerezd zúzott fokhagymát, lehúzzuk a tűzről és belekeverünk 1 mk. pirospaprikát.
Berántjuk a levest, felforraljuk, majd lassú tűzön pár percig még főzzük. 
Tálaljuk tejföllel.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése