2013. február 3., vasárnap

Kávé, brandy, karamell, tejszín

Ma van Balu névnapja, vendégek jöttek, tegnap sütöttem egy adag banános kekszet, és egy kis tepsi hullámszeletet. Már máskor is készítettem hullámszeletet, de most annyival megvariáltam,hogy sima vaníliás krém helyett karamellest készítettem. Könnyű krém, könnyű tészta, és ízes....kávé, brandy, karamell....tejszínnel könnyítve.


Karamellás hullámszelet

Tésztához:

·         3 tojás
·         12 dkg cukor
·         1 tk.  vanília aroma
·         50 ml eszpresszó kávé
·         30 ml brandy
·         ½ cs. sütőpor
·         3 ek. olaj
·         4 ek. liszt
·         1 ek. cukrozatlan kakaópor

Krémhez:

·         3,5 dl tej
·         1 cs. karamell ízű pudingpor
·         3-4 ek. cukor
·         10 dkg vaj
·         2 dl tejszín (én növényit szoktam, az biztosan felverődik)

Mázhoz:

·         3 dkg margarin
·         1 ek cukrozatlan kakaópor
·         1 ek. porcukor

20*35 cm-es tepsit kikenünk, kilisztezünk. A sütőt előmelegítjük 170 fokosra.
A lisztet elkeverjük a sütőporral és a kakaóporral.
A tojásokat kettévesszük, a sárgákat habosra keverjük a cukorral.  Hozzáöntjük a kávét és a brandyt,vanília aromát  majd lassan hozzáadjuk a lisztes keveréket. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, és fokozatosan, könnyed mozdulatokkal belekeverjük a tojássárgás-lisztes keverékhez.
170 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 20 perc alatt megsütjük.
Ha megsült porcukrozott tepsire borítjuk.
A krémhez a pudingport kikeverjük a liszttel és a cukorral. Felfőzzük. Ha kihűlt, hozzákeverjük a vajat. Felverjük a tejszínt és a pudingos-vajas krémhez fokozatosan hozzádolgozzuk.
A mázhoz lassú tűzön felolvasztjuk a margarint, elkeverjük benne a porcukrot és a kakaóport. Főzögetni, forralni nem kell.
A tésztára rákenjük a krémet, rácsorgatjuk a mázat, és villa segítségével hullámosítjuk a tetejét.


A fotó nem a legszebb, de a süti az fincsi!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése